Pietų Korėjos mokslininkai tvirtina sukūrę naujas elektromobilių baterijas, kurios efektyvumu pranoks vidaus degimo variklius ir dabar naudojamus ličio jonų akumuliatorius.
Kaip rašo businesskorea.co.kr, naujosios baterijos bus nepalyginamai lengvesnės už naudojamas šiuo metu, talpins daugiau energijos, o sprogimo ar gaisro rizika bus mažesnė.
Ne įkraunamos, o keičiamos
Naująją bateriją tobulina Ulsano mokslo ir technologijų institutas, o projektui vadovauja energijos ir cheminės inžinerijos departamente dirbantis profesorius Jae-Pilas Cho.
Skelbiama, kad aliuminio-oro srovės tipo baterijos bus efektyvesnės nei ličio jonų ir tuo pat metu nedegs. Jos naudojamos visiškai kitaip, nes pasibaigus energijai įkrovimas neįmanomas – tenka keisti visą bateriją.
Tačiau šios baterijos bus gerokai lengvesnės ir paprastesnės už naudojamas šiuo metu, todėl ir keitimas galėtų būti toks pats paprastas, kaip dabar keičiame įprastas baterijas elektroniniuose prietaisuose.
J. Cho teigimu, dėl gerokai didesnio nei įprastų degalų aliuminio energetinio tankio, 1 kilogramo lydinio užtektų tam, kad elektromobilis nuvažiuotų 700 kilometrų.
Mokslininkai atkreipia dėmesį, kad aliuminio energijos tankis gerokai didesnis nei tokios pat masės benzino.
Šių baterijų veikimo principas pagrįstas tuo, kad įvairiems metalams reaguojant su oru, gaminama elektros energija.
Išsprendė didžiausias problemas
Metalo-oro srovės tipo baterijos, anot korėjiečių, pastaruoju metu sulaukia vis daugiau dėmesio ir įvardinamos kaip galima pamaina ličio jonų technologijai.
Itin dideli lūkesčiai siejami su aliuminiu, kadangi šis metalas yra lengvas, nebrangus ir nedega (nesprogsta). Bent jau teoriškai, jo energetinė talpa didesnė nei ličio.
Visgi, aliuminio-oro baterijos buvo bandomos ir anksčiau, bet jos nepasiteisino. Dar 2014 metais Izraelio kompanija „Phinergy“ išbandė elektromobilį su aliuminio-oro baterija ir viena įkrova nuvažiavo net 1700 km.
Bet jų problema buvo tai, kad tokios aliuminio-oro baterijos labai greitai išsieikvodavo dėl išsiskiriančių šalutinių produktų. J. Cho komanda praneša, kad šią problemą išsprendė pritaikę elektrolito srauto metodą.
Jie įrengė pompą, kuri sukelia elektrolito srovę, todėl šalutiniai produktai nesikaupia, o tuo pačiu nesikeičia ir baterijos darbinės charakteristikos.
Taip pat buvo sukurtas didesnio našumo reakciją aktyvuojantis sidabro-mangano oksido katalizatorius.
Lrt.lt